PERTANDINGAN PIDATO DAN KUIZ (PERINGKAT SUKU AKHIR) KELAB PELABURAN BIJAK PNB PERINGKAT NEGERI PULAU PINANG 2010

Tuesday, August 24, 2010

Pada pertandingan tahun ini, SMK Permatang Pasir telah diberi amanah dan tanggungjawab menjadi tempat pertandingan. Dengan kerjasama yang erat di kalangan warga sekolah dan juga dengan sokongan PPD Tengah, JPN Pulau Pinang dan Perbadanan Nasional Berhad, pertandingan ini telah berjaya diadakan dengan lancar pada 6 Julai 2010 bertempat di Dewan Al-Khawarizmi SMK Permatang Pasir.Pertandingan ini telah dimeriahkan lagi dengan kehadiran En. Mohd. Jamil bin Othman, Ketua Unit kokurikulum, JPN Pulau Pinang.

Pertandingan ini diadakan bertujuan mendedahkan para pelajar, khususnya ahli KPBPNB kepada pengethuan mengenai pelaburan dan perancangan kewangan. Selain itu, ia juga mampu memupuk kesedaran menyeluruh di kalangan pelajar mengenai sumbangan dan kepentingan bidang pelaburan kepada pembangunan ekonomi negara. Malah kesedaran tentang kepentingan dan keperluan merancang kewangan demi masa hadapan diri dan keluarga.

Adalah diharapkan menerusi pertandingan ini, para pelajar bukan hanya berjaya dalam bidang akademik malah mampu melahirkan masyarakat yang berdaya saing dan berkualiti sebagai pengisian negara maju pada masa hadapan.

0 comments:

Post a Comment